26-06-2016 GÜVENLİK

AMİRAL; ASTSUBAYLAR NE YAPIYOR?

Amiral astsubayları yazdı, yazısında...

AMİRAL; ASTSUBAYLAR NE YAPIYOR?

ASTSUBAYLARIMIZI ANLAMAYA ÇALIŞALIM

Bir ordunun gücünün çağdaş silah ve sistemlerden kaynaklandığına inanılır. Bir ölçüde doğrudur ama eksiktir ! Asil güç kaynağı çelik yığınlarına ruh  ve anlam kazandıran her rütbedeki askerdir. Bu ruhu ise ancak dayanışma duygusu yüksek ve birbirine kenetlenmiş bir ordu kazandırabilir. Böyle bir orduda kutsal silah arkadaşlığı en büyük değerdir…. Hiyerarşi,otoriteve disiplin baskı ve zorlama ile değil kendiliğinden işler. Çünki amir-mahiyet, ast-üst ilişkilerinin kökeninde sevgi, saygı ve gönül beraberliği yatar… Assubaylar muvazzaf ile emeklisi ile bugünlerde devletten bir müjde bekliyor

BİR ADIM ATILDI AMA …

Daha rahat ve huzurlu görevlerde çalışan Meslek Yüksek Okulu (MYO) 9/2 lisans mezunu devlet memurları var. Bunlar 8’inci derecenin birinci kademesinden göreve başlıyorlar.. Yanlış anlaşılmasın, onların kazanılmış haklarını kalben destekliyorum. Ama en ağır ve zorlu görevlerde çalışan assubaylar bu haktan mahrum bırakılıyorlar.

Hükümet bir adım attı ve intibak yasası çıkardı. Ancak konuya sistem bütünlüğü açısından yaklaşılmadığından bazı noktalar eksik bırakıldı ve sorun tam olarak çözülmedi!  Yüksekokul mezunu assubaylarımızın durumu bütünüyle gözardı edildi .

Böylece bazı astsubayların sorunları kısmen çözülürken büyük bir kesim mağdur edildi . Böylece iyi niyetle çıkarılan intibak yasası maalesef yeni bölünmelere, yeni çatlaklara neden oldu… Ayrıca astsubaylar yüksek rütbelerdeki subaylara ödenen temsil tazminatından da mahrum bırakılıyor… Astsubay Kıdemli Başçavuş rütbesinden sonra onlara da böyle bir hakkın tanınması bu kesimin aidiyet duygusunu güçlendirecektir.

ASTSUBAYLAR NE YAPIYOR ?

Assubaylar önlisans düzeyindeki Meslek Yüksek Okulu (MYO) mezunudur… Emir verildiğinde hizmet bitene kadar görev yaparlar!  Nöbet,tatbikat,gece eğitimi ve özel görevler nedeniyle ayda ortalama 4-6 gün 24 saat esasına göre hizmet  verirler . Tüm bu faaliyetleri için tek bir kuruş bile fazla mesai ücreti almazlar . Ayrıca, sefere/tatbikata çıktıklarında evlerinden uzun süre ayrı kalırlar. Teröre karşı mücadale nedeniyle yaz-kış dağda yatanları düşünürseniz bütün bunlar çok büyük bir sosyal fedakarlık değil midir?

Göreve özlük hakları açısından haksız bir başlangıç,emeklilik dönemini de etkileyen ciddi ekonomik kayıplara neden olmaktadır.Ama daha önemlisi bu yurtsever kitle kendini devletin şevkatli kollarından mahrum hissetmektedir. 

ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEM

Hiç kuşkusuz önümüzdeki dönemde Türkiye’nin en büyük, önemli ve öncelikli meselesi güvenliktir. Ateş çemberi ile kuşatılmış ülkemize yönelik risk ve tehditler her geçen gün daha da kritik bir boyut kazanmaktadır! Sırtını emperyalist merkezlere  dayayan kanlı terör örgütü PKK ile mücadele bütün hızı ile devam etmektedir. Bu çerçevede TSK’nın her açıdan desteklenmesi hem milli bir görev hem de yaşamsal Bir zorunluluktur…

TSK içinde dayanışma duygularını güçlendirmek üzere astsubayların temel sorunlarına ivedi çözümler bulmak hayati bir önem arzetmektedir.  Bu kapsamda atılacak ilk adım, astsubayların göreve başlangıç derece ve kademesini hakkaniyetle yeniden  düzenlemektir. Ayrıca tazminatlar konusunda da beklenen adımlar atılmalıdır. Devlet bütün şefkatiyle muvazzaf ve emekli astsubaylarımızı kucaklamalı ve onları mutlu etmelidir. 

Astsubaylarımızın gelecek kaygıları bütünüyle giderilmelidir ! Böyle bir durum TSK içinde dayanışma bağlarını güçlendirecek moral ve motivasyonu yükseltecek ve sonuçta harekat etkinliğini arttıracaktır. Türk Devletine, Türk Milletine ve TSK'ya yakışan budur.

Amiral Soner POLAT     AYDINLIK GAZETESİ  03.02.2016


Kaynak: AYDINLIK

HABERE YORUM YAZIN

Astsubayy 08-02-2017 09:28

guzel biryazi fakst samimi bjlmuyorum bulamiyorum ne yazik ki

Türübin oyuncusu 07-02-2017 18:16

Siyasete atılımca hemen akla gelen kesim olur assubaylar malum sayı yüksek oy için yabyerse diyerek konuşulur. Pastane köşelerinde nutuk atarken hiç assubaylar demedin hacı abi...!!!!

Mehmet Yildirim 07-02-2017 16:44

Hep ayni terane....geciniz efendim geciniz .1967 kanunlari ile yonetilen tsk da adalet mi? Daha neler!

Turhan karaarslan 07-02-2017 15:31

Böyle bir yorumun subay statüsündeki bir amiral tarafından yapılmasına acaba T.S.K. da hakim konumdaki sınıfa mensup bazı kişiler gerçekleri görmeye başladılar mı diye sormak istiyorum insan kendine,her ne kadar inanmak istemez eden.

Uzman Çavuş 06-02-2017 21:05

ŞİMDİ Mİ GELDİ AKLINA... YILLARDIR ASTSUBAY NEDİR BİLMİYORMUYDUN. YA UZMANLAR. UZMANLARI HİÇ BİLMEZSİN. SENİN YEDİ SÜLALEN (anan-baban-çocukların-torunların-gelinlerin-damatların) KEYFE KEDER ORDUEVİNDE YATAR KALKAR FAYDALANIR, AMA DEVLETİN GÖREVİNE GİDEN UZMANLAR UCUZA OTEL ARAR, SENİN GİBİLER ORDUEVİNE ALMADIĞI İÇİN. HADİ YALANDIR DEYİN. BU SADECE SORUNLARDAN BİRİ....

Tuncay turna 06-02-2017 14:33

Sayın soner polat tsk da görev yapan personel sadece subay astsubaylardan mi ibaret.Eger bir kurum daki haksizliga deginmek isyorsaniz ilk önce o kurumda calisan en alt tabakadaki personelden baslayin,tabi uzman erbaslari personel olarak göruyorsaniz PARALI ASKER,UZATMALI,CAHİL SINIF olarak görüyorsaniz bircok arkadasiniz gibi diyecegim yok.Ayrica bulundugunuz camianin altinda size yakisan ezilenlerin sesi olmaktir süphesiz tsk icersinde en fazla hatta haddinden fazla ezilen dışlanan ve haklari tamamen yok sayilanlar UZMAN ERBASLARDIR..

Halûk BÜYÜKKÖPRÜ 05-02-2017 19:05

Öz eleştiri icin teşekkür. Kuvvet komutanı olsan ne olur ki bu düzende bir ALBAY çıkar astsubaydan pilot mu olur der , biri çıkar Astsubaydan gemi komutanı mı olur der hoppp gitti pilotluk gemi komutanlığı. Biri çıkar benim teğmen im emir verdiği astsubay dan düşük maaş mı alır der hop gitti maaşlar. Samiyetsiz öz eleştiri bunlar. BANA ADİL olan lazım adil günah çıkartan değil.

Aslan balkış 30-01-2017 22:47

Soner Polat ile 2 yıl beraber çalışmışlığım vardır kendisi donanmada birçok subayın tersine ileri görüşlü Zeki Çalışkan vatansever komuta gücü yüksek ve çok sevilen bir komutandır ve Tamda kendisine yakışan yorumu yapmıştır kendisini çok seviyorum ve buradan tekrar saygılarımı iletiyorum iyi ki sizin gibi komutanlarla çalışmışız var olun komutanım

Abdurrahman Köseler 13-08-2016 20:57

Çok güzel konulara değinmişler.Sayın komutanımıza teşekkür ederim.Bu yazısını hükümete Başbakana ve Cumhur BAŞKANINA yani Baş komutana ulaştırmak iyi olur diye düşünüyorum.İnşallah sorunlarımız halledilir ölmeden insanca yaşamaya kavuşuruz.Biz emeklileri açlıktan kurtaracak tazminatlardır.SAYGILARIMLA.

Hamza cinar 09-06-2016 18:42

PEKALA UZMAN CAVUSLAR NE İS YAPAR BİR DE ONLARA DEGİNSEYDİNİZ YA

Celalettin Oda 08-06-2016 13:06

Soner Polat Amiralime yazdığı yazıdan dolayı teşekkür ederim. Bu yazıyı tüm general ve amirallerin de okuyup aynı duygulara erişmesini diliyorum. Hükümet değişti, yeni hükümetin başı olan Başbakanımızın ve Bakanların da okuyup hükümet adına verilen sözlerin bir an evvel yerine getirilmesini bekliyorum. Celalettin Oda Em.Kd.Yzb.

ALAHATTİN ARIĞA 08-06-2016 09:56

Madem TSK bir Ailedir Genel Kurmay Başkanı bu konuya neden sessiz kalıyor .Bu konu kangren olmuştur ,acil çözüm getirilmesi gerekir. Böyle devam ederse bütün emekli Ast Subayları ve onların yanında muazzafları da meydanlarda görereceksiniz

TANER AKIN 08-06-2016 01:37

Kıymetli Meslektaşlarım; 26 yıllık askerlik tecrübesi olan bir arkadaşınız olarak söylüyorum ve bu zümrenin ruhunu bilen bir Assubay olarak söylüyorum; Bu yazılanlar camiamıza karşı bir PİAR (PR) çalışmasıdır. Lütfen gardınızı düşürmeyin ve yazılanlara inanmayın. Kesinlikle samimi değiller...

Onur dikici 05-06-2016 17:29

eğer bu yazılanlar gerçekse komutanımızın astsubaylarımızın hak ettiğine sonuna kadar inandığım bu konuları dile getirmesi gayet memnun edici fakat bu şeylerden sadece astsubaylarımız mağdur değil uzman jandarmaların daha büyük sıkıntıları uzman erbaşlarımızın dah daha büyük sıkıntıları var keşke onlarda dile getirilseydi.

H.Hüseyin ESEN 23-05-2016 16:00

Assubayların, özlik hakları konusunda yaşanan ağır aksak gelişmeler camiayı derinden üzmektedir. Kendi kurumumuz içerisinde yapılan bu adaletsiz ayrımcılık ise biz daha derinden yaralamakta, aidiyet duygusu oluşturmakta zorlanmaktayız. Bizler emeklisi ve çalışanıyla bu vatanın evlatlarıyız ve sadece bu hayatta memleketin güvenliği ile hayata tutunabilme mücadelesi vermekten başka bir şey yapmıyoruz.

Vahap Demirhan 13-05-2016 22:23

Başbakan verdiğin sözü tut uzun konuşmaya gerek yok

BEKİR BİÇER 30-04-2016 16:30

BİR GENERALİMİZİN BİZİMLE AYNI GÖRÜŞTE OLMASI PEK İNANDIRICI DEĞİL.EĞER GERÇEKSE VE EN ACISI,BİR KOMUTANIMIZIN BİZİMLE AYNI GÖRÜŞTE OLMASINA RAĞMEN BİZİM BUNA ŞÜPHEYLE YAKLAŞMAMIZ,İNANAMAMIZ. DÜŞÜNÜN NE KADAR BİRBİRİMİZDEN UZAKLAŞMIŞIZ...

Nezih KÖKSAL 22-04-2016 08:32

GERÇEK OLDUĞUNU ZANNETMİYOTRUM. GERÇEK İSE AMİRAL NASIL OLMUŞ OLABİLİR Kİ ŞAŞIYORUM.

Ekrem Korkmaz 15-04-2016 22:21

Butun generalleri gorevden alsalar orduda gorev aksamaz ama butun astsubaylari gorevden alsalar ordu diye birsey olmaz ne ucak, ne arac ne de gemi kalkmaz , personel, levazim, istihbarat, muhabere akliniza ne gelirse stop eder.

Levent nazlıkaya 14-04-2016 14:12

Astsubayların haklarını arayanlar bu orduda hep erken emekli edilmişlerdir.Gerçi Soner paşam zaten emekli olmuş ama gerçeği görebilenlerin de fazla uzun ömrü olmuyor ordu da.Bir Soner paşanın konuşma tarzına bakın.bir de Gen.kur.2. başkanının. O astsubaylar için çaycı ile müdürü mukayese edip ,astsubayları küçük görmüştü. Yazık ki ne yazık.

Hüsnü TOPSAKAL 29-02-2016 11:55

Bu yazı ile ilgili kaynak gösterdiğiniz aydınlık gazetesinin web sayfasında bir şey bulamadım. Yazı sansüremi uğradı acaba

Murat Uzun 04-02-2016 16:30

Tabiki amiralimiz emeklimi çalışıyormu halen bilmiyorum ama tarzı bürokratların siyasi hayatı bittikten sonra köşelerine çekildikten sonra halkla iç içe grip hayatın gerçeklerini görmeleri üzerine kendilerine buldukları meşguliyet yöntemidir.etkin oldukları zamanlarda hiç sesleri çıkmaz sistemin parçası olmayı yeğlerler.biz bu ülkede terör örgütü kurmayları suçlanıp cezalandırılan ve hapse mahkum olan amiral ve generaller gördük.dışarı çıktıklarında ise köşelerine çekilip kitap yazarak ticari kazanç peşine düştüler.ve aldıkları tazminatlarla ekonomik durumlarını iyileştirme peşindeler.

Hüseyin k 04-02-2016 13:31

Kimse sözleşmeli erleri söylemiyor bizler in kimligi bile yok ssilah yokevli olanlar haftada 3 gün eve çıkabiliyor dışarı çıkma yok yok yok yok

Selçuk öztürk 04-02-2016 13:25

Amiralin yazısını takdirle karşılarım,eskidende bu günde, silah altında olupda ASB.ların neler yaptığını bilmeyen tek bir ferdi olamaz,öyle ise ortadaki sorun biliniyor, sorun belli, ordunun bel kemiği ASB.lardır, öyle ise en doğal hakları neden uzun yıllar çözülemiyor,çözülmek istenmiyor ?? gerek hükümet gerekse askeri erkan bunu bildikleri halde kasıtlı olarak ipe un sermektedirler....

Selçuk öztürk 04-02-2016 13:24

Amiralin yazısını takdirle karşılarım,eskidende bu günde, silah altında olupda ASB.ların neler yaptığını bilmeyen tek bir ferdi olamaz,öyle ise ortadaki sorun biliniyor, sorun belli, ordunun bel kemiği ASB.lardır, öyle ise en doğal hakları neden uzun yıllar çözülemiyor,çözülmek istenmiyor ?? gerek hükümet gerekse askeri erkan bunu bildikleri halde kasıtlı olarak ipe un sermektedirler....

Serdal Abalı 04-02-2016 12:45

Peki hiç uzman erbaşları duşundunuz mu ozluk haklari kisitlanmis her zaman zor gorevlerde caliyorlar ama haklarina baksan cok bisey yok bir yilda 10000 yakin uzman aliniyo 5 yil sonra cogu birakiyor neden hep eziliyor hani derlerya gelen vurdu giden vurdu bizde boyle sonra diyolar uzmanlar birakiyo gelde birakma...

Hüseyin savcı 04-02-2016 12:23

Görevdeyken neden konuşmadiniz, neden yazmadiniz ? Emekli olduktan sonra mi, siyasete girdikten sonra mi hidayete erdiniz? O zaman konussaydiniz menfaatlerinize ters mi duserdiniz? O zaman şimdi söylediğimiz hiç bir şeyin zerre kadar değeri yok!

DİĞER GÜVENLİK HABERLERİ
Köşe Yazarları
Çok Okunan Haberler
Namaz Vakitleri